Optimus Craft

Eerste maand zonder donaties

BerichtOptimusH / vr 01 jul 2016, 14:09

Juni 2016 is de geschiedenis in gegaan als eerste maand met €0 aan donaties. Met deze maand een kostenpost van €70,37 heeft dat tevens geleid tot een record verlies. Sinds dat Optimus Craft spelerdonaties is gaan ontvangen vanaf februari 2013, is het nooit voorgekomen dat er geen inkomsten waren in een hele maand.

Een van de hoofdoorzaken is het ontbreken van een donatieprogramma voor de Minetopia server, wat inmiddels de voornaamste spelmodus is geworden. Voorheen voldeden donaties voor de survival server om de kosten te dekken. Met de shift naar Minetopia is deze achterban verdwenen. In de nabije toekomst is het plan om Minetopia donaties te gaan realiseren.
OptimusH - Trotse Oprichter van Optimus Craft
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

Onderwerpen: 966
Naam: Henry

Berichtk13keboe / vr 01 jul 2016, 18:45

toch een waarschuwing dat er toch weer survival spelers bij moeten komen, want na genoeg gaan ook de meeste spelers die in survival spelen dan ook geen zin meer hebben om te doneren want het is voor diegene absoluut niet leuk meer om te spelen, en het duurt bij mij ook niet lang meer want dan stop ik ook tenzij er nu iets gaat veranderen...
Laatst bijgewerkt door k13keboe op vr 01 jul 2016, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.
optimuscraft sinds 10 mei 2013

will you be me friend or my enemy it's op to you!

k13keboe
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Onderwerpen: 42
Naam: michel

BerichtNYCrusher / vr 01 jul 2016, 18:55

Pijnlijke maand.
NYCrusher - Some people have to think in shadows so others can live in light.

NYCrusher
Beheerder
Beheerder

Onderwerpen: 234
Naam: Bart

BerichtFatihSevinc / vr 01 jul 2016, 21:35

Ik citeer je Henry.
Met de shift naar Minetopia is deze achterban verdwenen.

Begonnen wij Optimuscraft niet met het idee uniek te zijn Henry? Alle toffe meetings etc. etc. werden gehouden door survival spelers en wat waren we blij, het is ontzettend mooi dat ik vriendschappen heb gecreerd met de mooiste mensen dankzij de survival. Ik gun de MineTopia mensen het zeker weten een mooie gametijd toe! Maar ik vind het jammer dat er (ik weet niet zeker of dat zo is) niets word gedaan om hun terug te krijgen. Ik hoop zo dat we ooit weer terug kunnen gaan. Want geloof me, Optimuscraft is een server waar ik mee ben opgegroeid. Ik wil je ontzettend graag bedanken Henry en de anderen.
Proefmod 2x
Eigenaar ThaleMart [Survival]
GLP Lijsttrekker

"You are the player, and I am the block. Together we make Minecraft."
- Is begonnen in oktober 2013
FatihSevinc
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Onderwerpen: 68
Naam: Fatih

Berichtivanblokhuis / zo 03 jul 2016, 14:46

Henry, vele mensen die eerst Survival speelden willen het ook niet meer spelen, aangezien bijna iedereen in Minetopia zit en bijna niemand meer op Survival. Eerder was ik zelf niet meer op de server Optimus Craft gekomen aangezien iedereen die tóch in de Survival zat niet meer groet of zich aan de Erecode hield, soms zelfs de Staff niet. Dat vind ik zeer teleurstellend, want de Erecode van deze server maakte de Survival sessie veel gezelliger. Soms zit ik zelfs te hopen dat Minetopia dicht gaat, want Optimus Craft is niet meer Optimus Craft door Minetopia.

Met vriendelijke groet,

Jasper
ivanblokhuis
Junior
Junior

Naam: ivan

BerichtOptimusH / zo 03 jul 2016, 16:34

Het probleem zit hem in het feit dat veel survival spelers ook zijn gestopt met het spelen van Minecraft in het algemeen. Of terughalen werkt is dus nog een vraag.
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

Berichtk13keboe / ma 04 jul 2016, 06:15

dat is niet het enige punt henry, er komt ook bijna niemand meer bij survival ook van nieuwe spelers zie je haast niet..
optimuscraft sinds 10 mei 2013

will you be me friend or my enemy it's op to you!

k13keboe
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Onderwerpen: 42
Naam: michel

BerichtYuanrg / ma 04 jul 2016, 12:05

Nieuwe poll met "Moet survival weer actief worden?" en die dan alleen accessable maken voor accounts die VOOR MineTopia server zijn gemaakt

Yuanrg
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 26
Naam:

BerichtOptimusH / ma 04 jul 2016, 15:34

Klopt Michel. Of tenminste nieuwe spelers die joinen blijven niet, omdat niemand survival speelt.
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter