Optimus Craft

Onofficiële forumregels

BerichtNYCrusher / za 09 nov 2013, 14:25

''Bart wat is dit nou voor topic, er zijn al forum regels, waarom zouden wij dit nodig hebben?''

Als je deze regels niet volgt kan je geen forum ban krijgen, maar je kan wel kritiek van je mede-members krijgen, wat niet erg fijn is.

Ik heb dit gemaakt om de kwaliteit van posts op dit forum te verhogen. Hier de onofficiele forum regels:

1. Let op je punctuatie en capitalisatie.

Maak (correct) gebruik van hoofdletters, punten en komma's. Alleen zo zorg je ervoor dat anderen je goed kunnen begrijpen en voorkom je misverstanden

2. Maak goede(lees: normale) en zinvolle posts.

Maakt iemand een suggestie? Reageer niet gewoon met ''ja best goed'' of ''nee gwn niet'' maar zeg waarom dat zo is.

3. Onthoud altijd dat dit geen chatroom of real life is!

Gebruik hier dus niet de soort taal die je daar zou gebruiken. Als iemand met een goed en doordacht argument komt zou je in real life wel kunnnen zeggen ''ja nou en'' als de primitieveling die je bent maar hier moet je echt met meer komen.

4. Check je spelling

Het is niet zo moeilijk. Nadat je iets hebt geschreven check je spelling voordat je het post! Heb je visite met ''ie'' geschreven? Heb je geen spatie na een komma of punt? Heb je ergens midden in de zin een leesteken zitten omdat je perongeluk op een verkeerde toets klikte? Hoe klein de fout ook is, corrigeer het altijd. Het maakt het leesbaarder en bewijst dat je geen analfabeet bent. Als je post eenmaal gepost is is het einde niet nabij, je kan je post gewoon nog aanpassen.

5. Geen onnodige necrobumps.

Ga niet oude posts opnieuw opbrengen zonder enige reden.

6. Reageer correct op kritiek.

Corrigeert iemand je spelling? Heeft iemand je argument gesloopt met betere argumenten Of het allerergste dat er kan bestaan op het internet, heeft iemand een andere mening? Raak niet in paniek! In real life, als je ontdekt dat iemand een fan van one direction of justin bieber is zal je vast wel allemaal scheldwoorden uitroepen. Hier is dat een beetje anders en wordt het aangeraden om dat niet te doen. Als je echt niet anders kan, doe het dan correct. Als iemand je spelling corrigeert, bedank hem dan. Als iemand je argument sloopt met betere argumenten kom dan met nog betere. Tenzij het geval is dat hij met zo'n poep reactie komt van ''nee gewoon niet'' is er geen reden om boos te worden. Als iemand een andere mening heeft respecteer het, tenzij die ene persoon het virtueel in je gezicht probeert te smeren. Wat ik probeer te zeggen is dat die ene persoon die iets anders leuk vind dan jij geen slecht persoon is, tenzij hij in elk zijn post iets zegt van: ''JULLIE ZIJN ALLEMAAL DOM GA NAAR 1D LUISTEREN OMG''.

7. Ga topics niet derailleren.

Een topic gaat over een bepaald iets, ga daar niet iets anders van maken, dit is niet 4chan. Als iemand een topic maakt waarin hij vraagt voor redstone hulp ga er dan niet een topic over aanbidding van satan maken.

8. Maak nuttige, relevante posts.

Zorg ervoor dat je post constructief en relevant zijn.

Dit was het voor nu, maar als je behoefte hebt naar meer kan je nieuwe regels suggereren. Als je jezelf herkent in die voorbeelden heb je wat te veranderen.

Originele post geschreven door WoodPucherFTW, oud-forummoderator
NYCrusher - Some people have to think in shadows so others can live in light.

NYCrusher
Beheerder
Beheerder

Onderwerpen: 234
Naam: Bart

BerichtHeavyDutyNL / za 09 nov 2013, 14:36

Dank je wel voor het plaatsen hiervan Bart
Hopelijk voorkomt dit dat mensen boos op elkaar worden op het forum. Vooral over de spelling.
Of het ophalen van oude forums waar niemand iets om geeft.
30-10-2012: Joined OC
17-1-2015: Proefmod op Optimuscraft
21-3-2015 tot 18-11-2016: Mod op Optimuscraft

HeavyDutyNL
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Onderwerpen: 57
Naam: Lars

BerichtThe_fun_killer / za 09 nov 2013, 17:11

Ik vind dat je voor spelling niet ban mag krijgen Dat is wel dikke discranatie

Ik heb dyslexie dus ja ik zelf merk het niet op
The_fun_killer
Epic Poster
Epic Poster

Naam: Willem

BerichtWoodPuncherFTW / za 09 nov 2013, 17:20

Zeg ik dat dan dat je er een ban voor kan krijgen?
Ik ben al blij als mensen moeite doen om er enigszins een beetje op te letten ;)
Mvg Bart!
EClid, Ideëen worden geapprecieerd.
Voormalig Forummod
Ik maak parkours op aanvraag
Onoficiële forumregels: viewtopic.php?f=2&t=1230
WoodPuncherFTW
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 24

BerichtHeavyDutyNL / za 09 nov 2013, 17:46

Weet je willem,

Je bent echt niet de enigste met dyslectie hoor, maar zou je wel alsjeblieft je best willen doen om het zo goed mogelijk te typen?
30-10-2012: Joined OC
17-1-2015: Proefmod op Optimuscraft
21-3-2015 tot 18-11-2016: Mod op Optimuscraft

HeavyDutyNL
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Onderwerpen: 57
Naam: Lars

BerichtTequorie / za 09 nov 2013, 18:01

The_fun_killer schreef:Ik vind dat je voor spelling niet ban mag krijgen Dat is wel dikke discranatie

Gast, maar er geen probleem van. Ik heb ook dyslexie, maar mij hoor je niet zeiken over 'discriminatie'. Je kan wel gewoon goed spellen, neem er gewoon even de tijd voor. Dat verbetert al heel veel.

Tequorie
OC Master
OC Master

Onderwerpen: 38
Naam: Johrin

BerichtThe_fun_killer / za 09 nov 2013, 18:44

Tequorie schreef:
The_fun_killer schreef:Ik vind dat je voor spelling niet ban mag krijgen Dat is wel dikke discranatie

Gast, maar er geen probleem van. Ik heb ook dyslexie, maar mij hoor je niet zeiken over 'discriminatie'. Je kan wel gewoon goed spellen, neem er gewoon even de tijd voor. Dat verbetert al heel veel.

Bij mij bijna niet en je kan het licht hebben of heel zwaar wat bij mij het geval is
The_fun_killer
Epic Poster
Epic Poster

Berichtwjpa / za 09 nov 2013, 19:34

Ik heb ook dyslexie en mensen met dyslexie zijn cool, net al JB!
.|Bouwer van de Big Ben|.
Bouwer van de BrandenBurger tor
.|Winaar BC3 (met Thomas)|.
Trots Lid
wjpa
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 17
Naam: wjpa

BerichtMeortega / za 09 nov 2013, 23:10

Goed en duidelijk geschreven Bart! Dit hadden we echt nodig op het forum. Willem (The_Fun_Killer), lees je je posts 5x na voordat je ze plaatst? Dat verbetert de leesbaarheid van posts denk ik wel. Een foutje is niet erg, maar 10 fouten in 2 zinnen wel...

Ik hoop dat deze post een hoop misverstanden en discussies voorkomt.
Laatst bijgewerkt door Meortega op zo 10 nov 2013, 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas, inactief Admin

Meortega
Godlike
Godlike

Onderwerpen: 204
Naam: Thomas

Berichtwjpa / zo 10 nov 2013, 10:22

Nou bedankt thomas! >:(
Trots Lid
wjpa
VIPoster
VIPoster

BerichtNYCrusher / zo 10 nov 2013, 11:03

Graag wil ik er eentje toevoegen: 9. Geen haat op dislexten (of hoe je dat ook schrijft ben het niet btw)
Beschrijving 9: Dislexten zijn ook gewoon mensen, alleen kunnen ze niet goed met woorden omgaan en niet goed schrijven. Geen haat daarop!

Goede suggestie?

NYCrusher
Beheerder
Beheerder

BerichtMeortega / zo 10 nov 2013, 11:13

Niemand haat dyslecten. Echter kunnen ook dyslecten hun best doen om duidelijke berichten te typen. Misschien een betere regel:

#9 Voel je niet altijd aangesproken. Soms hebben meerderen dezelfde naam. Voel je ook niet gehaat want zo bedoelt niemand het.

Ik vind het zeer irritant als mensen zeggen: iedereen haat mij.
Thomas, inactief Admin

Meortega
Godlike
Godlike

Onderwerpen: 204
Naam: Thomas

BerichtNYCrusher / zo 10 nov 2013, 11:15

Meortega schreef:Niemand haat dyslecten. Echter kunnen ook dyslecten hun best doen om duidelijke berichten te typen. Misschien een betere regel:

#9 Voel je niet altijd aangesproken. Soms hebben meerderen dezelfde naam. Voel je ook niet gehaat want zo bedoelt niemand het.

Ik vind het zeer irritant als mensen zeggen: iedereen haat mij.

Dat is inderdaad een betere, maar ik weet 100% zeker dat er wel iemand is die dyslecten haat.
Die laaste regel vindt ik ook zwaar irritant, dan voel ik me meestal aangesproken :mrgreen:

NYCrusher
Beheerder
Beheerder

BerichtWard_ / ma 11 nov 2013, 19:45

Haha, daar gaan we alweer!
We overtreden nog in hetzelfde topic die regels :P

Verder vind ik het érg goed dat deze "regels" er zijn! Ik hoop voortaan op goede en overzichtelijke forumposts!
Onofficiële forumregels

- Optimuscrafter sinds 3 januari '13
- Moderator van 27 april '13 tot 22 april '14
Ward_
Godlike
Godlike

Onderwerpen: 102
Naam: Ward

BerichtThe_fun_killer / di 12 nov 2013, 15:40

jonges denk je nouw echte niet dat ik al hard probeer een fatsoenlijk text neer te zetten???
echte wel dus ga nouw niet dom praten dat dat mensen met dyslexie dat moeten gaan doen.
The_fun_killer
Epic Poster
Epic Poster

Berichtwjpa / di 12 nov 2013, 15:52

Volgens mij probeer je de zin zo slecht mogelijk neer te zetten! Ik heb ook dyslexie (erg zwaar hellaas :() maar ik kan nog wel fatsoenlijke zinnen maken.
Trots Lid
wjpa
VIPoster
VIPoster

Berichtveldman123 / di 12 nov 2013, 16:53

ik heb zelf echt helemaal niks tegen dyslecten maar ik wil wel ff zeggen: 8 op de 10 mensen die ik ken op mijn school is dyslectisch... Misschien overdreven snel dat die diagnose word gestelt???
veldman123
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 60
Naam: max

BerichtThe_fun_killer / di 12 nov 2013, 19:03

veldman123 schreef:ik heb zelf echt helemaal niks tegen dyslecten maar ik wil wel ff zeggen: 8 op de 10 mensen die ik ken op mijn school is dyslectisch... Misschien overdreven snel dat die diagnose word gestelt???

Dat word ook gedaan maar je hebt 2 soort dislexie Want je hebt dyslexie (Taal) en dyscalculus ofzo (Reken)
Daarom zijn er ook heel veel mensen met dyslexie plus daarbij is er ook de kans dat je dyslexie in de form kan hebben dat je last hebt met alleen lezen. of alleen spelling of zinsopbouw zo kan je daar ook een combi van hebben.
Je kan met lezen trainen door veel te lezen. (Wat ik zelf veel heb gedaan en wat me erge heeft geholpen 8-) )
Maar ja het is net wat je hebt en ik heb een soort van lekker van als heel veel.
Dus ik probeer hard. plus ik heb een auto correctie op me imac aan staan die heel veel voor me doet maar ook wel eens fouten maakt bijvoorbeeld als ik jail wil zeggen wilt die er meteen mail van maken.
Ik hoop dat het even duidelijk is waar ik me fouten van kan hebben!
Zo niet vraag maar raak!
The_fun_killer
Epic Poster
Epic Poster

BerichtTequorie / di 12 nov 2013, 19:43

het is vorm, niet form. kom op, dat ziet iedereen............

Tequorie
OC Master
OC Master

Onderwerpen: 38
Naam: Johrin

BerichtThe_fun_killer / wo 13 nov 2013, 10:29

Tequorie schreef:het is vorm, niet form. kom op, dat ziet iedereen............

Nee hoor f v is voor mij het zelfde ik ken mensen die fiets met een v schrijven type
The_fun_killer
Epic Poster
Epic Poster

Volgende