Optimus Craft

Server Crash

BerichtOptimusH / zo 18 sep 2016, 14:21

Vandaag kampten we tussen 14:30 en 15:00 met een server downtime. Er ontstonden spontaan errors in alle servers en traditionele oplossingen werkten niet. Hierop is besloten alle servers stil te leggen om het probleem nader te onderzoeken. Het bleek dat de opslagruimte, onze SSD, vol was. Hierdoor was het niet meer mogelijk om nieuwe data op te slaan en werden ingame acties daardoor niet verwerkt. Na een opschoning van enkele bestanden konden de servers weer veilig worden opgestart. Alleen de Survival server moest om technische redenen opnieuw worden geconfigureerd.
Zover bekend is er geen data verloren gegaan. De keus om de servers stil te leggen heeft hierbij meegespeeld.

Om een dergelijk probleem in de toekomst te voorkomen wordt nu gekeken naar nieuwe opslagmogelijkheden en backup opties. We hopen op jullie begrip en bieden onze excuses aan voor het ongemak.
OptimusH - Trotse Oprichter van Optimus Craft
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

Onderwerpen: 966
Naam: Henry

BerichtCaptWillbreaker / zo 18 sep 2016, 20:58

hopelijk komt alles snel terug inorde! Maar dat betwijfel ik niet.
Hoi mijn naam is CaptWillbreaker aka senne. Ik ben 15 jaar en ben al een lid ongeveer een halfjaar lid van de server. Op dit moment werk ik (ingame) als eigenaar van de winkel I-Inc en als COO bij de KvK.
CaptWillbreaker
Poster
Poster

Onderwerpen: 2
Naam: Senne

BerichtOptimusH / zo 18 sep 2016, 21:16

Het komt zeker goed ;)
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

BerichtYEAHTIMO / ma 19 sep 2016, 10:48

Beste OptimusCraftteam,

Ik snapte aan het begin het probleem niet maar later in het topic werdt het duidelijker. Ik vind dat jullie goed gehandeld hebben om alles weer op te lossen. Voor zover mijn wetende is niks weg. Kortom goed gehandeld. Ik zou het persoonlijk ook zo doen. Goed gehandeld en goed dat jullie het in de toekomst verbeteren!

Groetjes,
Timo
}-Staff OC-{ ~YEAHTIMO~
Code: Selecteer alles
&3 COO Poro. BV.
YEAHTIMO
Senior Poster
Senior Poster

Onderwerpen: 6
Naam:

BerichtTimgvvv / za 24 sep 2016, 09:27

Beste Staffleden,

Sinds de server crash is er iets vreemds gebeurt. Soms als ik in log, blijft er wel een halve minuut in beeld staan: 'Logging in'. Als ik daarna ben ingelogd wordt ik binnen 10 seconden weer gekicked met de reden: 'You are sending too many packets'. Dit blijft zich herhalen als ik opnieuw probeer te joinen(Ik heb dit voor de server crash nooit gehad). Wat opvalt is dat ik het alleen op Optimus Craft heb, want als ik na de error probeer in de loggen op andere server, is er geen probleem en heb ik ook geen lagg.
Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen, of weten jullie een oplossing?
Alvast Bedankt!

MVG Timgvvv
Wat was het een fantastische tijd! De herinneringen blijven voor altijd gekoesterd.

Timgvvv
Admin
Admin

Onderwerpen: 34
Naam: Tim

BerichtOptimusH / za 24 sep 2016, 10:35

Hey Tim,

Bedankt voor je bericht. Het probleem is inderdaad bij ons bekend en we proberen uit te zoeken waar dat door komt. In de tussentijd is er een mechanisme ingebouwd dat ervoor zorgt dat de lagg beperkt blijft.

Henry
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter