Optimus Craft

Wetboek en LiveMap-update

BerichtNYCrusher / wo 31 mei 2017, 12:36

Na tijden volgens ongeschreven regels te hebben geleefd heeft het staffteam afgelopen weken een kraakhelder wetboek opgesteld, en er is een update van de LiveMap doorgevoerd.

Wetboek

Het wetboek is als eerste te downloaden via de site. Onder Algemeen -> Downloads staat het wetboek en kun je hem na het downloaden openen met een PDF-viewer. Als je snel in-game het wetboek nodig hebt, kun je /wetboek doen. Sinds het de eerste versie van het wetboek is kan het nog fouten bevatten of onduidelijke formulering. Voor vragen kun je altijd een stafflid aanspreken. Discussies onder dit topic over (een) specifieke regel(s) hebben geen zin, je kunt het beste een stafflid er persoonlijk over informeren. De regels zullen ook niet per definitie in de speler haar voordeel zijn, dat is meestal de bedoeling van regels. Lees ook goed de Statuten onderaan door! We willen jullie er ook nog op wijzen dat direct onder deze regels, de Nederlandse Grondwet geldt en alle overige wetboeken (uitgegeven door de Nederlandse overheid met de laatste versie) vallen.

Download versie 1 (Enas)

LiveMap-update

Dan hebben we nog een kleine, voor de meesten een onbelangrijke, update voor de Live Map. Vanaf vandaag zie je geen spelers meer op de Live Map zelf. In de sidebar aan de rechterkant zie je nog wel wie er online zijn.
Dit is gedaan om de roleplay te stimuleren, zodat er niet meer spelers gevolgd kunnen worden waar ze zich bevinden.

Aankomende updates

We moeten uiteraard constant blijven innoveren. En, zoals veel mensen al hebben gezien op de Live Map, er is een heel nieuw gedeelte bij gekomen achter de bergen. Wat komt daar? Onze belofte is heel wat nieuws! We kunnen er nog niet veel over zeggen, maar er komen functionaliteiten voor nieuwe en gepensioneerde spelers! Het bouwen en inrichten van dit gebied vergt echter veel tijd, en zal niet snel gerealiseerd kunnen worden.

Ook introduceren we Optimus Coins. Wat je hiermee kan doen is van te voren al duidelijk, maar wat je kan kopen houden we nog even geheim. Misschien heb jij wel een idee? Zet hem vooral hieronder en win Optimus Coins!
NYCrusher - Some people have to think in shadows so others can live in light.

NYCrusher
Admin
Admin

Onderwerpen: 233
Naam: Bart

BerichtCuteSoftKitty / wo 31 mei 2017, 13:02

Fijn dat er nu een duidelijk wetboek is! Misschien idee voor optimus coins: Gekleurde chat? Of 1 of a kind meubels?
CEO KvK & Medewerker Bank :D

CuteSoftKitty
Senior Poster
Senior Poster

Onderwerpen: 7
Naam: Femke

BerichtxMagikarp_ / wo 31 mei 2017, 13:35

Nice update! Goed voor de roleplay dit! Ik denk zelf dat je speciale items zoals 1 of a kind kleding, elytra's en andere hele coole dingen kan krijgen met de OptimusCoins. Maar ik heb natuurlijk geen idee verder ^=^

EDIT
Na het zien van de nieuwe LiveMap denk ik dat de coins ook iets te maken gaan hebben met eventuele plots en huizen die op het nieuwe (hogere) deel komen! Nieuw-Smilton in aankomst? Ik ben er in ieder geval hyped voor!
xMagikarp_
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 16
Naam: Koen

BerichtiNaraic / wo 31 mei 2017, 14:20

Gepensioneerde mensen? Ik denk dan aan een Uptown/Villa wijkje met inderdaad wat special plotjes hoog in de bergen ofzo :P
> [CEO Casual Inc]

iNaraic
Senior Poster
Senior Poster

Naam: Ciaran

BerichtINYRAGVWA / wo 31 mei 2017, 15:30

BloodForLeut schreef:Gepensioneerde mensen? Ik denk dan aan een Uptown/Villa wijkje met inderdaad wat special plotjes hoog in de bergen ofzo :P

Berghuizen zoals in GTA? ;)

INYRAGVWA
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Onderwerpen: 35
Naam: Valentijn

BerichtINYRAGVWA / wo 31 mei 2017, 15:32

Met die Coins, kan je denk ik het zelfde als Greycoins op DDG. Chatpackages en one of a kind kleding.. ;)

INYRAGVWA
Ultimate Poster
Ultimate Poster

BerichtX_Zoetje_X / wo 31 mei 2017, 15:40

Toffe Update ik weet zeker dat dit wat meer gaat verbeteren in de Sever, en ik denk net zoals Tijn een soort Graycoin idee dat er achter de berg een soort Uniq komt waar mensen hun coins kunnen uitbesteden aan one of a kind kleding/spullen en (zou heel vet zijn) lootcrates WoW dat is awesome als dat komt.
COO TwentyFive, medw GrootHandel

X_Zoetje_X
Poster
Poster

Onderwerpen: 2
Naam: Zoë de Rooij

BerichtxMagikarp_ / wo 31 mei 2017, 18:45

X_Zoetje_X schreef:Toffe Update ik weet zeker dat dit wat meer gaat verbeteren in de Sever, en ik denk net zoals Tijn een soort Graycoin idee dat er achter de berg een soort Uniq komt waar mensen hun coins kunnen uitbesteden aan one of a kind kleding/spullen en (zou heel vet zijn) lootcrates WoW dat is awesome als dat komt.

Jullie weten wel bijzonder goed hoe het er daar aan toe gaat voor OC spelers ;)
xMagikarp_
VIPoster
VIPoster

BerichtiNaraic / do 01 jun 2017, 07:01

draknoz8_ schreef:
BloodForLeut schreef:Gepensioneerde mensen? Ik denk dan aan een Uptown/Villa wijkje met inderdaad wat special plotjes hoog in de bergen ofzo :P

Inderdaad, beetje dat idee ja :P
> [CEO Casual Inc]

iNaraic
Senior Poster
Senior Poster

BerichtNYCrusher / do 01 jun 2017, 12:09

BloodForLeut schreef:
draknoz8_ schreef:

We hadden Franklin nog gebeld, hij wilde niet verhuizen naar Smilton Valley helaas.
NYCrusher - Some people have to think in shadows so others can live in light.

NYCrusher
Admin
Admin

Onderwerpen: 233
Naam: Bart

BerichtxMagikarp_ / do 01 jun 2017, 12:43

Jammer dat ik denk dat Franklin uit GTA komt maar ik geen idee heb waar jullie het verder over hebben :?:
xMagikarp_
VIPoster
VIPoster

BerichtiNaraic / do 01 jun 2017, 18:47

NYCrusher schreef:
BloodForLeut schreef:
draknoz8_ schreef:Berghuizen zoals in GTA? ;)

We hadden Franklin nog gebeld, hij wilde niet verhuizen naar Smilton Valley helaas.

Jammer :| :o
> [CEO Casual Inc]

iNaraic
Senior Poster
Senior Poster

BerichtMoller004 / vr 02 jun 2017, 06:22

Ligt het aan mij of kan ik de map niet downloaden, ik klik erop maar dan gaat dat balke weg

Moller004
Senior Lid
Senior Lid

Naam: Evie

BerichtTimgvvv / vr 02 jun 2017, 21:06

Moller004 schreef:Ligt het aan mij of kan ik de map niet downloaden, ik klik erop maar dan gaat dat balke weg

Mmm, vreemd. Bij mij werkt hij gewoon. Misschien kan je het nog een keer proberen en anders kan je op het knopje 'Repair your download' klikken.
Hey! Ik ben Tim, lijkt op Pim, maar ik ben toch echt Tim

Timgvvv
Admin
Admin

Onderwerpen: 31
Naam: Tim

BerichtTimgvvv / vr 02 jun 2017, 21:08

Misschien kan ik Trevor eens gaan bellen, misschien wilt hij wel ;)
Hey! Ik ben Tim, lijkt op Pim, maar ik ben toch echt Tim

Timgvvv
Admin
Admin

Onderwerpen: 31
Naam: Tim

BerichtiNaraic / za 03 jun 2017, 00:09

Timgvvv schreef:Misschien kan ik Trevor eens gaan bellen, misschien wilt hij wel ;)

Goed idee :lol:
> [CEO Casual Inc]

iNaraic
Senior Poster
Senior Poster

BerichtBrilletje / za 03 jun 2017, 00:52

Ah, een plek voor gepensioneerde spelers. Eindelijk een (hopelijk) afgelegen plekje waar ik langzaam weg kan rotten in (hopelijk) een berg.
Brilletje
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Onderwerpen: 72
Naam: Erik

BerichtMaydex_ / zo 04 jun 2017, 12:31

Brilletje schreef:Ah, een plek voor gepensioneerde spelers. Eindelijk een (hopelijk) afgelegen plekje waar ik langzaam weg kan rotten in (hopelijk) een berg.

Misschien kan je een soort van hobbit huisje laten bouwen ergens in een grot? Of misschien een stukje van de berg laten uithollen?
17-07-2016: OptimusCraft ontdekt
13-11-2016: Benoemd tot proef moderator op Minetopia
21-01-2017: Benoemd tot moderator op Minetopia
01-07-2017: Benoemd tot technicus

Maydex_
Moderator Minetopia
Moderator Minetopia

Onderwerpen: 44
Naam: Maikel

BerichtKingoftap / ma 05 jun 2017, 17:10

Brilletje schreef:Ah, een plek voor gepensioneerde spelers. Eindelijk een (hopelijk) afgelegen plekje waar ik langzaam weg kan rotten in (hopelijk) een berg.

Waarschijnlijk Plots tegen een bergwand, wel hopen op een goede bouwer natuurlijk... :p
Gejoined op OC 17-10-15 toen was het leuk :p

Merhaba, ik ben Stef, Makelaar en Ambtenaar altijd in voor een praatje!
Kingoftap
Epic Poster
Epic Poster

Onderwerpen: 29
Naam: Stef

BerichtINYRAGVWA / di 06 jun 2017, 19:53

xMaffiaGoudvis schreef:
X_Zoetje_X schreef:Toffe Update ik weet zeker dat dit wat meer gaat verbeteren in de Sever, en ik denk net zoals Tijn een soort Graycoin idee dat er achter de berg een soort Uniq komt waar mensen hun coins kunnen uitbesteden aan one of a kind kleding/spullen en (zou heel vet zijn) lootcrates WoW dat is awesome als dat komt.

Jullie weten wel bijzonder goed hoe het er daar aan toe gaat voor OC spelers ;)

Iemand had het 1x voor me gekocht, en natuurlijk de gratis maand. Alhoewel ik OC veel leuker vind.

INYRAGVWA
Ultimate Poster
Ultimate Poster

Volgende