Optimus Craft

Stemmen ongeldig verklaard na verkiezingsfraude

BerichtOptimusH / zo 01 mei 2016, 21:35

SMILTON VALLEY - 1 mei 2016

De stembussen zijn vandaag vroegtijdig gesloten nadat grootschalige verkiezingsfraude aan het licht is gekomen. Dit heeft een onafhankelijke verkiezingscommissie vastgesteld.

Binnen de twee grootste partijen, de SVLP en DEEV, zijn vervalste stemmen gesignaleerd. Hierbij heeft een enkeling een groot aantal forumaccounts aangemaakt om eigen partijleden onrechtmatige stemmen toe te keren. Vanwege de schaal van de fraude is besloten om alle stemmen ongeldig te verklaren. Er zullen later komende week herverkiezingen plaatsvinden met een andere stemwijze. "We waren duidelijk niet voorbereid op deze vorm van corruptie. Het is jammer dat het zo is gegaan, maar gelukkig is er nog geen sprake van aanslagen op stembureau's zoals in Kenia", aldus voorzitter van de verkiezingscommissie OptimusH. De commissie zal de komende dagen nieuwe verkiezingen starten met meer veiligheidsmaatregelen. "We zullen ook pleiten voor meer politie in en rondom stembureau's", zegt OptimusH, "Veiligheid van de burgers staat voorop".
Geïnterviewden waren niet te spreken over het schandaal. "Het is net de VS" - HeavydutyNL
OptimusH - Trotse Oprichter van Optimus Craft
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

Onderwerpen: 966
Naam: Henry

BerichtHuffels_the_Fox / zo 01 mei 2016, 22:00

Godsamme.... Nu dit weer.
Waarom kan nou NOOIT Niemand eens fatsoenlijk en eerlijk stemmen...

Er moet altijd wel ergens.. nu dus meerdere aan beide kanten... een Rotte appel in de mand zitten...
BAH!

Deze mensen mogen van mij apart bij zowel ons als bij DEEV buitengesloten worden om te stemmen..
Stokstaart in hart en nieren, maar wel bang voor alles wat beweegt

Huffels_the_Fox
Epic Poster
Epic Poster

Onderwerpen: 42
Naam: Sander Kleian

BerichtCompuboy / zo 01 mei 2016, 22:44

ik ben het daar mee eens en als het spelers zijn die op de lijsten staan mogen wat mij betreft van de lijsten afgehaald worden want kans op herhaling is groot en we willen het zo eerlijk mogelijk houden voor iedereen
want iedereen werkt hard voor zijn /haar partij en nu komt dit er weer eens tussen
Miljonair Minetopia

Eigenaar Poro BV.

Compuboy
Epic Poster
Epic Poster

Onderwerpen: 25
Naam: Tim Norder

Berichtbullit_prizer / zo 01 mei 2016, 22:54

bullit_prizer
Top Poster
Top Poster

Onderwerpen: 9
Naam: Tycho

BerichtHuffels_the_Fox / ma 02 mei 2016, 08:37

bullit_prizer schreef:http://www.deevblog.tk/2016/05/01/verkiezingsuitslagen-ongeldig/

Het valt op dat partij SVLP alweer voor de zoveelste keer beschuldigd wordt door een fout die zowel in het systeem van de stembus zat, en op grootschalig percentage in BEIDE partijen. Daarbij staat zelf aangegeven dat het een ENKELING is die dit veroorzaakt heeft.

Ook wil ik graag even wijzen op, en ik citeer: " Het was immers een stem terwijl de SVLP al meerdere stemmen vervalst zou hebben."
Hier mee probeert DEEV voor de zoveelste keer te beschuldigingen voor een incident dat niet alleen uit de hoek van SVLP gekomen is, maar ook van DEEV wat dus valt onder SMAAD EN LASTER.

Dit is al de zoveelste keer dat het voorkomt dat vanuit de DEEV een aanval wordt gedaan op de partij SVLP.

Huffels_the_Fox
Epic Poster
Epic Poster

BerichtMeortega / ma 02 mei 2016, 09:44

Ze zeggen daarom ook dat beide partijen hier schuldig aan zijn. Ik zie het probleem niet.
Thomas, inactief Admin

Meortega
Godlike
Godlike

Onderwerpen: 204
Naam: Thomas

BerichtOptimusH / ma 02 mei 2016, 09:45

Laten we het gewoon de volgende keer voorkomen.
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

BerichtHuffels_the_Fox / ma 02 mei 2016, 11:34

Ik vind het allemaal maar raar verdacht. ... het feit dat staffleden en andere leden (anoniem) beweren dat je als nieuwkomer niet op iets kan stemmen voordat je een post hebt gedaan op het Forum, en er geen stroom van nieuwe mensen is geweest in het welkoms topic, dat verklaart dus dat er geen grootschalige aanval van nep accounts is geweest op de stem bus omdat dit vrijwel onmogelijk is, en komt in onze ogen dus dicht in de buurt van fraude, niet door SVLP noch DEEV..maar door de voorzitter van de verkiezingscommissie(?) Daarbij schreef Voorzitter Bestuur van het Verkiezingscommissie OptimusH, en ik citeer:
"Hierbij heeft een enkeling een groot aantal forumaccounts aangemaakt om eigen partijleden onrechtmatige stemmen toe te keren."
dus dat het een enkeling was die meerdere accounts had aangemaakt, en vervolgens gaat vertellen dat het géén enkel geval is maar meerdere personen zijn geweest.

En het feit dat als er naar gevraagd wordt wat er nou gaande is, en dat het ietswat verdacht is, schiet iedereen volledig in negeer-modus...

"Daar moetaan toegevoegd worden dat er blijkbaar dus 20 fake accounts en een proxy zijn geweest. Er vanuit gaande dat die proxy 15 fake accounts heft gemaakt (wat me veel lijkt) zou betekenen dat er 35 fake accounts zijn. Van die 35 fake accounts zijn er sowieso 4 die op DEEV hebben gestemd (wat een anoniem iemand heft opgebiecht). Dit betekend dat DEEV op maximaal 23-4=19 stemmen uit komt. Dan zijn er nog 31 vervalste stemmen over. SVLP heft dan minimaal 55-31=24 stemmen.
Dus als die aanname klopt heft SVLP gewonnen, fraude of niet
Dus k vind dat t nog veel erger op diepere fraude lijkt dan we al denken" Aldus Voorzitter van de SVLP.

Huffels_the_Fox
Epic Poster
Epic Poster

BerichtPimpin16 / ma 02 mei 2016, 21:59

Sander, er zijn enkele spelers zo kinderachtig geweest om accounts hier aan te maken, maar op wie ze gestemd hebben, is lastig te verklaren.

Omdat het je niet op de partij, maar op een persoon stemt, kan het zeker van belang zijn, ook binnen een partij. Een ander kan daardoor naar voren geschoven.

Er moet gewoon een nieuwe stemming komen, en als er maar enkele malen gefraudeerd is hier, zal de uitslag dicht bij de werklijkheid komen, dus dat is zeker geen punt om zorgen over te maken. Verder dernk ik ook dat partijleden liever een eerlijke verkiezing willen, dan het winnen van een "valse" verkiezing.
Ik ben Bram.
Dat ben ik serieus.
Geloof je me niet?
Noem me toch maar gewoon Bram.
Pimpin mag natuurlijk ook

Pimpin16
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 189
Naam: Bram

BerichtLarsy_ / di 03 mei 2016, 08:47

Maar bram zelfs als je de "vervalste" stemmen weghaalt wint SVLP alsnog.
Volgens mij is dat wat sander duidelijk probeert te maken.
Optimuscrafter sinds: Ma 27 maart 2016
Donateur geworden: Zo 23 oktober 2016

Huidige banen:Coo Bijl Inc

Larsy_
OC Master
OC Master

Onderwerpen: 22
Naam: Lars

BerichtPimpin16 / di 03 mei 2016, 09:31

Ja, maar wat ik duidelijk probeer te maken , is dat hier geen partij, maar personen kunnen winnen.
Een partij komt er niet in, een persoon (van een partij) komt erin, en dan kunnen die vervalste stemmen wel degelijk uitmaken, want dat kan verschil maken wie er wel of niet erin mag.
Ik ben Bram.
Dat ben ik serieus.
Geloof je me niet?
Noem me toch maar gewoon Bram.
Pimpin mag natuurlijk ook

Pimpin16
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 189
Naam: Bram

Berichtbullit_prizer / di 03 mei 2016, 10:54

Daar heeft bran wel een goed punt, want als er 5 gegradueerde stemmen op Tim (SVLP) zijn dan komt diener waarschijnlijk niet in. Ofbals er 15 valse stemmen op Luuk zijn, dan gaat Luuk ook omlaag. Of Tim (DEEV), als daar 4 valse stemmen zijn. Dan gaat die ook omlaag, of bij Aaron, of bij mij.

bullit_prizer
Top Poster
Top Poster

BerichtLarsy_ / di 03 mei 2016, 16:36

Ja dat klopt!

Larsy_
OC Master
OC Master

Onderwerpen: 22
Naam: Lars

BerichtOptimusH / di 03 mei 2016, 18:16

Ik heb niet echt de behoefte om er verder op in te gaan, maar ik wil benadrukken dat veruit het grootste deel van de frauduleuze stemmen bij de SVLP terecht is gekomen.
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

BerichtLuukuul / di 03 mei 2016, 18:31

Zouden wij weet kunnen krijgen van de exacte ratio's?
Anyone can quote others, but only the wisest can quote themselves
Luukuul
Senior Poster
Senior Poster

Onderwerpen: 3
Naam: Luuk van Heerden

BerichtButtonSmasher_ / di 03 mei 2016, 19:41

Ik heb rond gevraagd onder de mensen van DEEV en de uitslagen zijn niet denderend, want in totaal zijn er bij ons 4 vervalst... Dat is wat de eerlijke onder ons zeggen, Als er nog een enkeling is die bij ons heeft lopen frauderen weet ik dat niet en heeft hij of zij (Volgers tellen ook mee) tegen mij hebben gelogen..

En we hebben de 2 frauders aangesproken en hebben gezegd, met eigen woorden ''Omdat iedereen het deed doen wij het maar ook'' Dus het is bij 1 iemand begonnen en niet meteen bij 1 partij.

En nogmaals, DEEV zoekt geen ruzie met SVLP het debat dat is gehouden vond ik ronduit gewoon een vals spel. Er was geen leider bij en kon er ook geen controle bij gehouden worden.

--------
Nu nog buiten dit allemaal om, Er zijn dingen gezegd over spelers/mensen die slechte dingen in het verleden hebben gedaan of soms nog steeds doen. Maar ik vind het geen reden om iemand zwart te maken. Ikzelf (Geef ik toe) ben ook schuldig aan zulk soort dingen en ik schaam me er daarom ook diep voor.. Dus DEEV en SVLP beiden: Kom in vrede bij elkaar en serieus schud is met elkaar een hand, want nogmaals op het eind: Zal iedereen toch een keer samen met elkaar door 1 deur moeten gaan. (Ookal is de deur 20 meter lang)
Oud-Mod van OC, Where we at now?

ButtonSmasher_
Lid
Lid

Onderwerpen: 4
Naam: Aron

BerichtButtonSmasher_ / di 03 mei 2016, 19:46

Want door roddels en andere leuke woord wisselingen is de vrede beetje verloren gegaan in de stad, En heeft iedereen praktisch een hekel aan elkaar! En daar moet gewoon verandering in komen. Ieder zijn eigen standpunt dus ieder ook zijn eigen werk.
Oud-Mod van OC, Where we at now?

ButtonSmasher_
Lid
Lid

Onderwerpen: 4
Naam: Aron

Berichtbullit_prizer / di 03 mei 2016, 21:56

Mooi gezegd. Hierbij ben ik het mee eens. Hele tijd ruzie uit lopen lokken en om de meest simpele dingen een "gevecht" beginnen. Ik wil hier nogmaals verwijzen naar een blog post, op http://www.deevblog.tk, waarin ook al wordt gezegd dat dit het spel niet leuker maakt en waardoor er spelers weggaan, om ruzie te voorkomen. (artikel heet: Dit moet stoppen)

bullit_prizer
Top Poster
Top Poster

BerichtCompuboy / do 05 mei 2016, 09:34

ik probeer vrede te krijgen tussen de partijen als er bijv. beledigingen scheldpartijen en andere dingen probeer ik vreedzaam op te lossen en veel mensen vinden het een goed idee. want het moet wel gezellig blijven in de stad. maar zoals altijd zitten er rotte appels in die het allemaal willen verknallen
Miljonair Minetopia

Eigenaar Poro BV.

Compuboy
Epic Poster
Epic Poster

Onderwerpen: 25
Naam: Tim Norder

BerichtLarsy_ / do 05 mei 2016, 10:01

klopt, tim!