Optimus Craft

Invoering Greylist

BerichtOptimusH / wo 29 apr 2015, 13:28

Na een maandenlange voorbereiding gaat Optimus Craft vanaf vandaag een nieuwe fase in. Al sinds het ontstaan van Optimus Craft 4 jaar geleden hebben we een Whitelist gehandhaafd. Op deze manier wisten we een uitzonderlijke mate van selectie en exclusiviteit te behouden en een schitterende community op te bouwen. Als een van de weinige whitelisted servers, was ons strenge toelatingsbeleid bepalend voor de sfeer binnen de community.

Nu zullen we dezelfde weg op een modernere wijze inslaan. Na grondig overleg binnen de staff en in de jaarlijkse donateursvergadering, is besloten om de zogenoemde "greylist" in te voeren die de voormalige whitelist vervangt.

Greylist
Elke speler met legaal account kan nu joinen op de server, maar heeft standaard geen permissies. Deze spelers, de Guests, kunnen rondvliegen en kijken, maar niet bouwen, slopen of meelezen/chatten in de standaard chat. Wel kunnen ze meedoen met alle minigames en chatten in de speciaal ingerichte guest-chat, waar de gewone leden ook in kunnen. Enkele laatste specifieke mogelijkheden worden deze week nog door de staff en donateurs besloten. De gasten zijn herkenbaar aan de grijze [Guest] prefix en de grijze naam in Tab.

Om toegang te krijgen tot de speler-permissies is een sollicitatie nog steeds vereist. Dit loopt nog altijd via het contactformulier op de site. Na goedkeuring wordt de gast op de greylist gezet en krijgt dezelfde permissies als de andere leden. Hij kan dan met de nieuwe command /join main de Main chat joinen. Spelers in de main chat kunnen terugschakelen naar de Guest-chat met /join guest om te praten met de gastspelers. Alle berichten in de guest-chat zijn zichtbaar voor zowel gast als lid.

Forumaccount
Voor de greylist is een forumaccount vereist. Bij de sollicitatie wordt hier ook expliciet op gewezen. Huidige leden die al wel op de whitelist stonden, maar nog geen forumaccount hebben, moeten er een aanmaken om op de greylist te kunnen staan. Belangrijk hierbij is dat het forumaccount dezelfde naam moet hebben als je Minecraft gebruikersnaam. Bij een namechange dien je de staff daarom z.s.m. in te lichten zodat je account kan worden overgezet.

Alle nieuwe spelers die zich voorstellen op het forum krijgen bovendien automatisch een 50H bonus bovenop hun startbudget.

Future-proof
Met de greylist zullen potentiële nieuwe spelers niet alleen een goede indruk krijgen van Optimus Craft, maar kunnen wij bovendien peilen hoe OC-waardig ze zijn. Met dit nieuwe systeem hopen we als community feature-proof te zijn. De invoering hiervan heeft achter de schermen een aanzienlijke verandering teweeg gebracht die toekomstige ontwikkelingen mogelijk maakt. Een unieke beslissing voor een al unieke community, laat ons nog meer onderscheiden dan we al deden. En wat de server betreft, die zal alleen maar nog beter worden!

The Future begin now!
OptimusH - Trotse Oprichter van Optimus Craft
Sinds 24 september 2011

OptimusH
Oprichter
Oprichter

Onderwerpen: 966
Naam: Henry

BerichtNYCrusher / wo 29 apr 2015, 13:34

Woei!
NYCrusher - Some people have to think in shadows so others can live in light.

NYCrusher
Beheerder
Beheerder

Onderwerpen: 234
Naam: Bart

BerichtHuffels_the_Fox / wo 29 apr 2015, 16:51

Jeeej men grey Colored prefix is goedgekeurd :D
Top dat het ingevoerd is.
Stokstaart in hart en nieren, maar wel bang voor alles wat beweegt

Huffels_the_Fox
Epic Poster
Epic Poster

Onderwerpen: 42
Naam: Sander Kleian

Berichtvincent20001 / vr 01 mei 2015, 15:39

Mijn complimenten over de implementatie! Ik hoop zelf dat iedereen hier blij mee is en dat onder andere deze stap het voortbestaan van Optimus Craft kan garanderen.
Laatst bijgewerkt door vincent20001 op zo 03 mei 2015, 10:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Invoering Greylist

vincent20001
VIPoster
VIPoster

Onderwerpen: 99
Naam: Vincent

BerichtMARCAS7 / za 02 mei 2015, 07:02

IK vind het een topsysteem
Vrolijk Admin van oc!

Ik heet Marijn, ik ben 16 jaar oud en woon in Utrecht.

Je kan bij mij met al je problemen over de server en spelers terecht op skype en whatsapp. Ik help je graag en hoop dat je een goede tijd hebt op Optimus Craft!

MARCAS7
OC Master
OC Master

Onderwerpen: 91
Naam: Marijn

BerichtDuXtAr / za 02 mei 2015, 08:53

Vernieuwing, jeej!
Minecrafter sinds December 2011
Optimuscrafter sinds Januari 2012
Winnaar van het Eerste Building Contest 2013!!! 1ste prijs :D
Spleef Champion

DuXtAr
Godlike
Godlike

Onderwerpen: 54
Naam: Anton

BerichtSanderGamerNL / za 02 mei 2015, 15:24

Zeer tevreden
-Minecrafter sinds 2011.
-Trotse Optimus Craft speler sinds december 2013.

Vragen? Stuur een PM op het forum of stuur me een berichtje op skype!

Winst is te hopen, dus veel plezier met kopen, bij E-Team™!

SanderGamerNL
OC Master
OC Master

Onderwerpen: 65
Naam: Sander